Jak (ne)projít na STK

  • Vytisknout

Série článků, které připravuje Ing. Robert Vacek z Autoklubu ČR ve spolupráci s Touratech CZ na téma, jaké problémy lze čekat při kontrole technického stavu motocyklu na STK nebo při zastavení hlídkou Policie ČR..

Možná jste si všimli, že při povinné kontrole motocyklu ve Stanici technické kontroly, nebo při kontrole technického stavu hlídkou Policie ČR, došlo od nového roku ke změnám. Začátkem roku byla situace taková, že technici vyhazovali lidi za naprosto cokoliv, čím se motorky lišily od továrního stavu. Dnes je již situace stabilnější ale i tak někteří technici vyžadují naprosté nesmysly, které nemají oporu v zákonech ale v řadě případů jsou jejich výtky oprávněné a je dobré vědět, co se smí a co legální není.

Když jsou na motocyklu shledány závady, které vedou buď k povinnosti prohlídku opakovat, nebo dokonce znemožní provoz motorky, hodí se pročíst nějaké inormace o této problematice a zajistit nápravu. A abyste se vyhnuli této situaci, Autoklub České republiky spolu s kolegy z oblasti motocyklového dění (včetně Touratechu CZ) připravuje dlouhodobý seriál článků, který po jednotlivých celcích vysvětlí a podrobně popíše problematiku technologických požadavků či homologačních předpisů pro jednotlivé celky motocyklu, jeho doplňky a příslušenství. Cílem je na jednom místě motorkářům podat ucelené informace a zároveň tím přispět k bezpečnosti jak motorkářů samotných, tak i ostatních účastníků silničního provozu.

Články píše odborník Autoklubu ČR, Ing. Robert Vacek, jinak projektový manažer silničního provozu Autoklubu ve spolupráci s Touratech CZ.

 

Autor Touratech.cz