IMFSoft MASTER

  • Vytisknout

Firma IMFSoft je ryze Českou společností zabývající se vývojem a výrobou specializovaných řídících jednotek pro ty nejnáročnější aplikace spalovacích motorů. Jeho nosným produktem v oblasti řízení spalovacích motorů je jednotka MASTER ignition/injection, která je schopná s bezkonkurenční přesností a rychlostí řídit spalovací motory.
Výsledkem je vyšší výkon/točivý moment a v důsledku precizního řízení i nižší spotřeba paliva.

Pro motocykly Jawa 650/660 jsou použitelné prakticky všechny deriváty jednotky Master. Konkrétně s nejmenšími změnami je použitelná jednotka MASTER 2CDI2CTI/P. Která obsahuje integrovaný špičkový mikropočítačem řízený CDI měnič o výstupním výkonu až 100W a napětí 450V. V případě potřeby ještě preciznějšího řízení je možné do sání namontovat výstup pro tlakové čidlo a regulovat předstih podle zatížení motoru, případně instalovat palivové čerpadlo a další příslušenství a spolu s novou škrtící klapkou zprovoznit kompletní systém vstřikování paliva namísto použití systému s karburátorem.

Pokud chcete levnější variantu, jako náhradu stávajícího zapalování, bez možnosti vstřikování, nicméně se stejným výpočetním výkonem a přesností řízení - pouze méně vstupy/výstupy. Pak je možnost použít jednotmu MASTER MINI. Nově se také připravuje slibovaná nejmenší, a pořád asfalt trhající varianta MASTER LITE ECU. Která bude je přímo určena jako náhrada malých jednotek jako máme v 650. Je však nutné instalovat nové TCI indukční cívky. Půodní cívky pro CDI zapalování s TCI variantou nejdou použít a dojde ke zničení výstupů jednotky. Bližší informace poskytnu osobně na srazu na konci týdne.

Master LITE

Ke všem zapalováním firmy poskytují technickou/mintážní podporu a konzultace.
Firma IMFSoft taktéž podporuje veškeré Jawa/ČZ akce, kde se vyskytuji svými výrobky.

 

Více informací na https://imfsoft.com/

 

Technická specifikace

Jednotka MASTER ignition je funkčně navržena pro řízení předstihu zapalování nebo i doby vstřikování zážehových spalovacích motorů s jedním až šestnácti válci (dle typu), s libovolným uspořádáním snímaných zubů, typů snímačů, 5D map předstihu a vstřikování, integrované snímání podtlaku, snímání teploty, výstup pro otáčkoměr, stroboskop, výstup pro spínání palivového čerpadla, regulaci dobíjení, PID regulaci otáček motoru a plnícího tlaku turba s výstupem PWM. Jednotky obsahují výstupy CDI, TCI nebo kombinované.

Uvedený seznam vlastnosti předurčuje produkt MASTER ignition jako servisní nebo tunningovou náhradu všech běžných motocyklových a automobilových jednotek ECU pro řízení zapalování nebo i vstřikování současně. V souvislosti s integrovanou redundanci snímání a dalších klíčových prvků je také vhodné pro použití do lodních i leteckých aplikací a díky širokému rozsahu pracovních otáček i pro turbíny.

Funkce produktu MASTER ignition se zakládá na technologii FPGA zajišťující digitálně-analogový převod signálu snímačů, jeho vyhodnocení a výpočet 64bit matematického modelu reálného otáčení motoru. Současně řeší redundanci snímání, plné řízení CDI měniče, rozšířené funkce a záznamy signálů. Technologie FPGA je velmi zajímavá pro svůj operační výkon a přesnost, kterou z principu nelze mikroprocesorovými systémy dosáhnout.

Dostupné varianty

TCI = výspup pro indukční zapalovací cívky či vstřikovací trysku nebo jiné použití

CDI = výstup pro kapacitní zapalovací cívku

Mimo výstupy TCI/CDI, kterými se jednotky liší jsou k dispozici u všech níže vyjmenovaných typů také 4 analogově/digitání vstupy, 2 digitální výstupy a 2 vstupy pro snímač otáčení.

Varianty se 4-mi hlavními výstupy (output), kratší hliníková krabička:

  • MASTER ignition 2CDI 2TCI – 12V (2× output CDI, 2× output TCI, 7 – 21V)
  • MASTER ignition 1CDI 3TCI – 12V (1x output CDI, 3x output TCI, 7 –21V)
  • MASTER ignition 4CDI – 12V (4× output CDI, 7 - 21V)
  • MASTER ignition 4TCI – 12V (4× output TCI, 7 - 21V)
  • MASTER ignition 3CDI 1TCI – 12V (1x output TCI, 3x output CDI, 7 – 21V)
  • Všechny variace výše jsou možné také pro 24V  (12V – 36V), prosím uveďte poznámku v objednávce pro tento požadavek

Varianty s 10-ti či 12-ti hlavními výstupy (output), v delší hliníkové krabičce s konektory z obou stran:

  • MASTER ignition 10TCI – 12V  (10× output TCI, 7  – 21V)
  • MASTER ignition 10CDI – 12V (10× output CDI, 7  – 21V)
  • MASTER ignition 4CDI 6TCI – 12V (4× output CDI, 6× output TCI, 7  – 21V)
  • MASTER ignition 5CDI 5TCI – 12V (5× output CDI, 5× output TCI, 7– 21V)
  • MASTER ignition 12TCI  – 12V (5× output TCI, 7 – 21V)
  • MASTER ignition 6CDI 6TCI  – 12V (6× output CDI, 6× output TCI)
  • MASTER ignition můžeme vyrobit i v jiných kombinacích jako 3CDI 7TCI; 4CDI 8TCI či jiné dle Vaší potřeby; pro objednání prosím zašlete email
  • Všechny variace jsou možné také pro 24V (12V – 36V), prosím uveďte poznámku v objednávce pro tento požadavek

Hlavní rysy

  • Rozsah napájení 7 až 36V (dle typu)
  • Pracovní otáčky 0 až 65 000ot/min
  • Pracovní teplota −40 až 85°C
  • Založeno na technologii FPGA a podpůrného mikroprocesoru
  • Matematický model reálného otáčení motoru, 64bit
  • Nastavitelné úrovně snímání, A/D převod signálů, ±25.5V, 1Msps
  • Úhlové mapy zubů, napěťové úrovně pro jednotlivé otáčky, filtry snímání
  • Přizpůsobení vstupu typu použitého snímače: Indukce, Hall, Opto, Kladívko
  • Redundance snímání a jiných integrovaných prvků
  • Řízení předstihu a vstřikování – volitelné 5D mapy ±360° a 0..60ms
  • Integrovaný snímač podtlaku sání -80 až 150kPa (dle typu)
  • Integrovaný osciloskop, vizualizace snímání a spínání ±25.5V, 1Msps
  • Výstupy – MOSFET automotive 18A/650V
  • Rozšířené funkce – teplota, podtlak, klepání, otáčkoměr, stroboskop, dobíjení
  • Integrovaný, konfigurovatelný CDI měnič 450V se špičkovým výkonem 100W
  • Uživatelská konfigurace PC – za provozu s možností vizualizace aktuálních stavů
  • Galvanicky izolované USB – ochrana USB před zemním spojením a rušením EMC
  • Měření napájecího napětí, měření teploty, zatížení měniče
  • Záznamy – dlouhodobý a běžný – otáčky, teploty, tlaky, motohodiny
  • Snadný upgrade Firmware – pravidelné aktualizace na webu
  • Rychlá diagnostika funkce pomocí LED
  • Konektor – TYCO automotive
  • Stupeň krytí – IP65

Základní technické parametry zapalování

Parametr Rozsah
Napájecí napětí TCI … 7 – 36V
CDI(12V) … 7 – 21V
CDI(24V) … 12 – 36V
Proudový odběr TCI … < 100mA
CDI … 0–10A, závislé na otáčkách a napětí
Pracovní otáčky (rozsah s řízením) 0 – 65 000 ot/min
Pracovní teplota -40 – 85°C
Vstupy snímání (PA, PB) ±25.5V, ±0.1V – ±50V, vzorkování 1Msps
Vstupy snímání (PA, PB) ±25.5V, ±0.1V – ±50V, vzorkování 1Msps
Mapy předstihu [1]…[8] ±360°, 8×256 bodů, (0.1–65 000 ot/min)
Mapy vstřikování [1]…[8] 0–60ms, 8×256 bodů, (0.1–65 000 ot/min)
Spínání cívek (1OA, 1OB, 1OC … 1OH)
2×, 4× nebo 8×, TCI, CDI
MOSFET automotive 18A/650V
Digitální vstupy (DI1–DI4) 0 – 2V = L, 3 – 16V = H (Pull up 1kΩ)
Analogové vstupy (AI1–AI4) AI1, AI2 … 0–5V; AI3, AI4 … 0–5V/0–10kΩ
Digitální výstupy (DO1, DO2) MOSFET 5A/100V (Pull up 1kΩ)
Měření napětí sítě (napájecí napětí) 7 – 50V (tol. ±2%)
Měření teploty (uvnitř pouzdra) -40 – 125°C (tol. ±2°C)
Měnič CDI (napětí, pulsní proud, účinnost) 100 – 450V, 2 – 24A, účinnost 62 – 75%
Odpor primárního vinutí cívek* CDI – Kapacitní, odpor 0.1–1.5Ω
TCI – Indukční, odpor 0.2 až 25ohm (Pull up 1kΩ)
TCI – Vstřiky, odpor 0.2 až 25ohm (Pull up 1kΩ)
Paměť záznamu 8kB RAM, 8MB FLASH
Signalizace stavu LED kontrolkou Modrá, Červená
Uživatelská konfigurace - USB Freeware aplikace MASTER control
Stupeň krytí IP65
Vnější rozměry 100×105×38 mm (standard) 150x105x38 mm (extended)
Hmotnost 350g-700g (dle typu jednotky)

Online vizualizace

Jedná se o provozní zobrazení funkce a stavů zapalovací jednotky MASTER. Pro funkční zobrazení je nutné připojení USB kabelem a zapnutí napájení.

Vizualizované údaje

  • Otáčky [ot/min] a předstih motoru [°]
  • Napětí snímače PA, PB [V]
  • Napájení [V] a Teplota [°]
  • Měnič CDI – Napětí [V], pulsní proud [A] a zatížení [%]
  • Signály 1OA až 1OH, DI1, DI2, DO1, DO2, AI1, AI2, PA, PB
  • Motohodiny [s]

Mapy předstihu

Mapy předstihu poskytují rychlý nástroj pro zobrazení a modelování jednotlivých křivek předstihu [1] – [8] v plném rozsahu úhlu ±360°. Zadaná hodnota ovlivňuje okamžik spínání výstupů 1OA až 1OH. Užitím digitálních (DI1,DI2) nebo analogových vstupů (AI1, AI2, PA, PB) lze mapy provozně přepínat.

Nástroje modelování:

  • Editor mapy předstihu – rychlé vykreslení mapy dle zadaných bodů
  • Modelování myší – je možná přímá úprava mapy tahem myší
  • Posuv mapy – posuv celé mapy nebo vybrané oblasti
  • Kopírování – kopie map jedné do druhé dle vlastní volby
  • Tabulkou – přímé zadání konkrétních bodů do tabulky
  • Filtr – filtrace průběhu, zaoblení hran mapy

Konfigurace snímání

Konfigurace snímání otáčení motoru je klíčovou částí zapalovací jednotky MASTER ignition. V rámci jeho nastavení je možné volit napěťovou úroveň snímání a tu dále měnit pro zvolené rozmezí otáček, lze zadat filtrační podmínky, úhly jednotlivých hran zubů, případně druhou hladinu napětí pro synchronizaci.

Napěťové úrovně i úhly hran jsou přednastaveny pro jednotlivé typy snímačů a snímacích kol, např. BOSCH 60-2, BOSCH 36-2, BOSCH 2+1, BMW 36-1, FORD 36-1, SUZUKI 24-2, YAMAHA 16-2, HARLEY 32-2.

Konfigurace snímání – náhled obrazovky

Osciloskopický záznam

Slouží ke grafické vizualizaci měřených a vypočtených údajů. Pomáhají k rychlému vyhodnocení správné a přesné funkce zapalovací jednotky MASTER. Lze tak vyhodnotit správnost snímaného napětí, počítání zubů matematického modelu reálného otáčení motoru a úhly spínání výstupů cívek.

Např. Křivka úhlu natočení motoru musí pravidelně rovinně růst z 0 do 360°. Vyskytne-li se v křivce libovolná změna strmosti nebo zkrácení úhlu pak je chyba v zadání úhlu, počtu zubů, zadání typu synchronizace nebo nevhodně zvolené napětí pro snímání.

Zobrazené údaje:

  • Napětí snímaču otáčení, PA, PB [V]
  • Index Zubu snímacího kotouče, Zub Index A-B [-]
  • Úhel natočení motoru, Úhel A-B [°]
  • Otáčky motoru, Otáčky A-B [%]
  • Spínání výstupů 1OA-1OH [-]

Výkonná jiskra

Porovnání výkonné jiskry zapalování MASTER ignition s konkurenčním zapalováním.

CDI jiskra Master ignition

CDI jiskra konkurenční zapalování